Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Van

Valilikler

T.C. EDREMİT KAYMAKAMLIĞI
T.C. EDREMİT KAYMAKAMLIĞI
T.C. EDREMİT KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Görev Yapmış Kaymakamlar Mevzuat Kurumsal Kimlik Haklarımız
  • EDREMİT
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
13
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İşlemler Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Sivil Toplumla İlişkiler Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
    • Haklarımız
      • İnsan Hakları
      • Tüketici Hakları
      • Etik Kurulu
      • Bilgi Edinme Hakları
  • EDREMİT
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM

Tüketici Hakları

 
 
 
EDREMİT TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ
 
BANKALARLA İLGİLİ BAŞVURULAR
            Bankalardan alınan kredilerin dosya masraflarının geri iadesi için yapılması gerekenler,
Hakem Heyetine hitaben yazılacak dilekçe 
-Dosya masrafını gösteren dekont veya hesap dokümanı,
ile kredi kullanan şahsın bireysel veya vekilinin müracaatı yeterlidir. Vekil başvurularında baro pulu yapıştırılmış vekaletname sureti, vekil çalışanı başvurularında baro pullu vekaletname sureti ve muvafakat name/yetki belgesi örneği ile yapılacaktır.
GARANTİLİ MALLARDA ŞİKAYET SEBEPLERİ
Tüketiciye aldığı ürünün teslim edildiği tarihinden itibaren, (belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla) iki defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
 
-Tamir için gereken azami sürenin aşılması,
-Yetkili servisin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının bildirilmesi durumunda,
Tüketici ürünün satın alındığı yerden, değişim veya para iadesi isteme hakkına sahiptir.
Bu durumu ürünün satın alındığı yer kabul etmez ise Tüketici Hakem Heyetine başvuruda bulunması gerekmektedir
BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER
1-Durumu anlatan ve hakem heyetine hitaben yazılacak dilekçe
2-Ürünün garanti belgesi
3-Ürünün satın alındığına dair fatura veya fiş
4-Ürünün yetkili servise götürüldüğüne dair servis fişleri
5-Yukarıda yazılı belgelerin 2 takım olacak şekilde fotokopileri ile başvurmaları gerekmektedir.
NOT: Eksik belge ve dokümanla yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.
BAŞVURUNUN NEREYE YAPILACAĞI
-Ürün/hizmet bedeli 4.570,00 TL kadar olanlar öncelikle ikamet adreslerinin olduğu İlçe Hakem Heyeti Başkanlığına veya firmanın adresinin olduğu İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlıklarına,
-Ürün/hizmet bedeli 4.570,00 TL ile 6.860,00 TL arası başvurular Sanayi Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde olan İl Hakem Heyeti Başkanlığına başvuruda bulunabilirler.
-Ürün/hizmet bedeli 6.860,00 TL üzerinde olan başvurular Tüketici Mahkemelerine yapılacaktır.
 
SATIN ALINAN MAL VEYA HİZMET İLE ÖDENEN BEDEL ARASINDAKİ UYUŞMAZLIK VEYA TARAFLARIN BORÇLARINI YERİNE GETİRMEMESİ DURUMUNDA ALACAK VERECEKLER BORÇLAR KANUNUN 96 VE 108. MADDESİNE GÖRE SAVCILIKLAR TARAFINDAN İŞLEM YAPILMASI GEREKMEKTEDİR.
NETİCE: Tüketici kanuna göre Tüketici başvuruları, İlçe/İl Hakem Heyetine başvuruda bulunulan tarihten itibaren 6 ay içerisinde, başvuru yoğunluğuna göre 1 sene içinde sonuçlandırılır.
-Eğer ürününüzün bilirkişi görmesi gerekirse tarafınıza verilecek yazı ile bilirkişiye gönderilir. Gelen rapora göre karar neticelenir
-Verilen kararlar ürünün satın alındığı firmaya ve şikayetçiye posta yoluyla gönderilir
-Verilen karara, taraflara tebliğ tarihi itibari ile 15 gün içerisinde, Tüketici Mahkemesine itiraz edilebilir
NOT: lütfen yukarıdaki bilgileri okuduktan sonra başvurunuzu yapınız. Görevli memur ile sohbet ve tartışma yapmayınız.  
 
GARANTİ KAPSAMINDA OLMAYAN ÜRÜNLER İÇİN (elbise, ayakkabı, vs.)
- Alınan ürünün kusurlu veya özürlü olduğu takdirde 30 gün içerisinde, ayıbı satıcıya yazılı olarak bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir. Satıcı bu durumları yerine getirmez ise;
Tüketici Hakem heyetine başvuruda bulunulabilir.
Ancak alınan ürünün tüketici tarafından satın alındıktan birkaç gün sonra beğenilmemesi durumunda satıcı firmaya gidip ürünün geri iadesini talep etmesi Tüketici Kanunu kapsamında bulunmamaktadır.
Satın alınan ürünün kusurlu ve özürlü olması gerekmektedir.
 
BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER
-Durumu anlatan ve Hakem Heyetine hitaben yazılacak dilekçe
-Ürünün satın alındığına dair fatura veya fiş
-Firmaya yazılı başvurulduğu kanıtlar belge (ihtarname vs.)
-Yukarıda yazılı belgeler 2 takım olacak şekilde fotokopileri ile başvurmaları gerekmektedir.
 
BAŞVURUNUN NEREYE YAPILACAĞI
-Ürün/hizmet bedeli 4.570,00 TL kadar olanlar öncelikle ikamet adreslerinin olduğu İlçe Hakem Heyeti Başkanlığına veya firmanın adresinin olduğu İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlıklarına,
-Ürün/hizmet bedeli 4.570,00 TL ile 6.860,00 TL arası başvurular Sanayi Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde olan İl Hakem Heyeti Başkanlığına başvuruda bulunabilirler.
-Ürün/hizmet bedeli 6.860,00 TL üzerinde olan başvurular Tüketici Mahkemelerine yapılacaktır.
NETİCE: Tüketici kanuna göre Tüketici başvuruları, İlçe/İl Hakem Heyetine başvuruda bulunulan tarihten itibaren 6 ay içerisinde, başvuru yoğunluğuna göre 1 sene içinde sonuçlandırılır.
-Eğer ürününüzü bilirkişi görmesi gerekirse tarafınıza verilecek yazı ile bilirkişiye yönlendirilir. Gelen rapora göre karar neticelenir.
-Verilen kararlar hem tüketicinin adresine hem de ürünün satın alındığı firma adresine posta yoluyla gönderilir.
-Verilen karara, taraflara tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesinde itiraz edilebilir.
NOT: Lütfen yukarıdaki bilgileri okuduktan sonra başvurunuzu yapınız. Görevli memur ile sohbet ve tartışma yapmayınız.
 
MESAFELİ SÖZLEŞME İLE YAPILAN SATIŞLARDA YAPILMASI GEREKENLER
(KAPIDAN SATIŞ, TV-RADYO KANALI İLE YAPILAN SATIŞLAR, İNTERNET VE TELEFON İLE YAPILAN SATIŞLAR)
-Mesafeli satışlarda Tüketici hiçbir sebep ve bahane göstermeden (14) gün içerisinde cayma hakkına sahiptir.
-Mesafeli satış yapıldığı tarihten itibaren 14 gün içersinde satın alınan firmaya cayma ihtarnamesi posta yoluyla çekildikten sonra 20 gün içerisinde firma satılan malı teslim almak zorundadır.
-Çekilen cayma ihtarnamesinin örneğini ve posta taahhüt kartını mutlaka elinizde bulundurunuz ve firma satın alınan ürünü geri almaya geldiğinde bu cayma ihtarnamesini gösteriniz.
 
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ  
Karar süresi
MADDE 26- (1) Hakem heyetine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülüp karara bağlanır. Yapılan başvuruların yoğun olması halinde karara bağlama süresi bir yıla kadar uzatılabilir
 
Edremit İlçe Hakem Heyeti Başkanı
  
   
Tüketici sorunları ile ilgili ayrıntılı bilgi alına bilinecek Adresler:
-Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İnternet Sitesi: www.sanayi.gov.tr
 
Tüketici hattı: 175
 
BAŞVURU YERİ
Edremit Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti Bürosu
Yeni Cami Mah. Hükümet Konağı EDREMİT/VAN

Telefon: 0(432) 312 24 41 Faks: 0(432) 312 23 66 vanedremit@edremit.gov.tr
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Van Valiliği
Erenkent Mah. Toki 1. Cadde 5010 Sokak No:5 65170 Edremit/VAN e-mail: vanedremit@edremit.gov.tr.
Kaymakamlık: 0 (432) 312 24 41 Vakıf: 0 (432) 217 12 20
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız